FANDOM

Skórki Edytuj

  • Lord Darius
  • Darius z Biokuźni
  • Leśny Król Darius
  • Mistrz Wsadów Darius
  • Darius Chroma
  • Licealista Darius

Ciekawostki Edytuj

  • Został zaprojektowany przez CertainlyT.
  • W polskiej wersji głosu użyczył Robert Jarociński, który dubbinguje także  Renektona.
  • Według komiksu, Darius, Krew Noxusu ma on około 30-40 lat.
  • Nazwa  Dariusa pochodzi od perskiego słowa dariush, które oznacza królewski.
    • Ponadto  Darius to imię perskiego króla, który nosił miano Dariusza I Wielkiego.
    • Przez polskich graczy bywa nazywany żartobliwie "Dariusz" (a także zdrobnieniami tego imienia).
  •  Darius to pierwszy bohater mający specjalną animację  Powrotu i  Teleportu (po pewnym czasie animacje tego zaklęcia zostały usunięte), w której podnosi swój topór i spogląda w niebo.
  •  Darius i jego brat  Draven są pierwszymi bohaterami wydanymi razem, gdzie są oparci o siebie plecami.
    • Dodatkowo ich braterską krew podkreśla fakt, że wartość wzrostu obrażeń od ataku co poziom jest u nich taka sama.
  •  Darius jest jednym z ośmiu bohaterów, którzy nie posiadają skalowania zdolności od mocy umiejętności. Pozostali to:  Draven,  Garen,  Olaf,  Riven,  Talon,  Vayne i  Zed.
  •  Darius to anagram do angielskiego słowa radius (co oznacza promień lub zasięg). Może mieć to odniesienie do umiejętności  Zdziesiątkowanie, kiedy kręci topór wokół siebie.
  • Krwawienie z  umiejętności biernej  Dariusa pozostawia na ziemi identyczny ślad co krwawienie z  Noksiańskiej Dyplomacji  Talona.
  • W grze dzierży on jednostronny topór, ale na niektórych obrazach (np. filmie Nowy Świt) dzierży topór obosieczny.

Cytaty Edytuj

  • Żart  Dariusa, gdzie próbuje krzyknąć "Noxus!", jednocześnie kręcąc się wokół siebie, ma bliski związek z  Garenem i jego popularnym " Spin-To-Win" (czyli dosłownie "Wirowaniem-do-Zwycięstwa").
    •  Darius ma wówczas problemy z zachowaniem równowagi, choć potrafi w bardzo podobny sposób obracać się podczas  Zdziesiątkowania.
  •  Mistrz Wsadów Darius:
    • Przez pewien czasie po ukazaniu się miał największą ilość prowokacji ze wszystkich bohaterów i skórek.
    • Często używa słowa wsad.
    • "Noxus Air – jedyna marka, którą noszę." jest odniesieniem do marki butów Nike Air, którą nosi wielu sławnych koszykarzy.
    • Kilka cytatów po kupieniu przedmiotu jest nawiązaniem do promowania produktów przez różne sławne osoby.
    • "Darius jest ahaha... Jaki?" prawdopodobnie jest nawiązaniem do piosenki Kobiety są gorące Norbiego.
    • Żart "Darius strzela i gol! O nie, to nie ten sport." jest żartobliwym odniesieniem do piłki nożnej.
    • Prowokacja dla  Ashe: "Próbuj aż ci się uda, ha..." jest grą słów Ashe i (dźwiękowo).
      • W angielskiej wersji jej imię jest porównywalne do słowa ass, ponieważ kwestia brzmi: "Dat fail.", która jest nawiązaniem do powiedzenia "Dat ass".

Skórki Edytuj

Relacje Edytuj

  •  Darius stworzył sojusz z  Jericho Swainem, widząc w nim urodzonego taktyka z determinacją dążącego do przywrócenia Noxusowi dawnej chwały. Wraz z nim Darius zjednoczył naród z wizją prawdziwej siły Noxusu.
    • Wobec  Swaina jest bardzo pragmatyczny. Wykonuje on polecenia jako rozkaz niż z relacji ojciec-syn.
    • Jest bardzo podejrzliwy w stosunku do organizacji "Czarna Róża" ze względu na spiski i oszustwa, które pojawiły się wraz ze wzrostem znaczenia  Swaina.
  • Jest przeciwny nekromancji. Uważa, że raz  poległy nie powinien ponownie powstać.
    • Z tego powodu gardzi  Vladimirem, specjalizującym się w nekromancji.
  • Jest starszym bratem  Dravena. Razem ta dwójka jest znana jako "Bracia Krwi" (ang. "The Blood Brothers").
    • Są jednak jednocześnie konkurentami (w drodze do sławy i chwały).
  • Jest wrogiem  Katariny. Prawdopodobnie nie podoba mu się jej chciwość.

Filmy Edytuj

Prezentacja Bohatera - Darius, Ręka Noxus06:34

Prezentacja Bohatera - Darius, Ręka Noxus

Darius - Strach01:11

Darius - Strach

Mistrz Wsadów Darius wpada na parkiet!01:36

Mistrz Wsadów Darius wpada na parkiet!

Darius - ekran logowania01:10

Darius - ekran logowania

Przypisy