FANDOM

Skórki Edytuj

  • Klasyczna Cassiopeia
  • Cassipeia Desperado
  • Cassipeia Syrena

  • Mityczna Cassiopeia
  • Cassiopeia Nefrytowy Kieł
  • Cassiopeia Chroma

Ciekawostki Edytuj

  • Została zaprojektowana przez Brackhara.
    • Jego celem było stworzenie bohatera na wzór  Anivii, ale miał zadawać trwałe i ciągłe obrażenia w przeciwieństwie do powolnych i nieregularnych.
  • W jej rolę wcieliła się Julia Kołakowska-Bytner, która udziela głosu  Fizzowi,  Lux i  Oriannie.
  •  Cassiopeia jest ostatnią bohaterką wydaną w 2010 roku.
  •  Cassiopeia jest też trzecim bohaterem, który otrzymał Art Spotlight, w którym w porównaniu do pozostałych można zobaczyć proces tworzenia animacji prowokacji.
  • Jej postać może być nawiązaniem do Lamii. Lamia to demon w postaci pół-węża, pół-człowieka z mitologii słowiańskiej.
  • Ogólnym jej tematem (wszystkie skórki) jest "Starożytna Grecja" ze względu na jej bliskie podobieństwo do Meduzy – jednej z trójki Gorgon.
    • Obydwie były piękne zanim stały się potworami (ugryzienie przez shurimańskiego strażnika grobowca; rzucenie wyzwania Atenie na najpiękniejszą lub zbezczeszczenie Świątyni Ateny).
    • Mają bliski kontakt z wężami ( Cassiopeia jest pół-człowiekiem, pół-wężem; Meduza miała włosy w ich "kształcie").
    • Obie zamieniały swoim wzrokiem nieszczęśników w kamienne posągi (umiejętność  Spojrzenie Meduzy; "dar" po zmianie)
    • Odniesienie bohaterki Ligi do nag, kobiet-węży oraz do samej Meduzy.
  • Jest trzecim czempionem po  Cho'Gath Dżentelmenie i  Prezesie Mundo, który wziął udział w wywiadzie.
  •  Cassiopeia i  Katarina są piątą parą, która jest rodzeństwem. Pozostali to:  Kayle i  Morgana,  Garen i  Lux,  Nasus i  Renekton oraz  Darius i  Draven.
  •  Cassiopeia w tłumaczeniu polskim oznacza Kasjopejęgwiazdozbiór nieba północnego.
  • Jej umiejętność  Miazmat być może ma odniesienie do mitologii greckiej, w której miazmat była zaraźliwą mocą posiadającą własne życie. Ogólnie samo słowo z języka greckiego oznaczało splamienie, brud i odnosiło się do chorób zakaźnych.
  •  Cassiopeia była pierwszym bohaterem, której skala trudności wynosiła 10. Pozostali to  Azir,  Draven,  Orianna i  Syndra.
  •  Cassiopeia oprócz do królowej Etiopii, może mieć odniesienie do Kleopatry VII – ostatniej królowej hellenistycznego Egiptu. Była kusicielką, która uwiodła wielu mężczyzn – w tym Juliusza Cezara. Popełniła samobójstwo porzez ukąszenie żmiji.
  • Istnieje ciekawy związek między nią a letnią mapą Summoner's Rift – kiedy  Cassiopeia jest na niej obecna, wtedy węże (generowane losowo w krzakach) nie są wyświetlane. Oznacza to, że ona jest pierwszym bohaterem mającym wpływ na grafikę mapy (nie wiadomo, czy jest to aktualne).
  • Taniec  Cassiopei to "Weeping Willow" (tłum. Pływająca Wierzba) – styl płynnego tańca.
  •  Cassiopeia jest jedynym czempionem, który może wykorzystywać efekty innych zdolności bohaterów.  Ślad Trucizny  Singeda,  Toksyczne Strzałki oraz  Trująca Pułapka  Teemo mogą zwiększyć obrażenia Podwójnego Kła. Wzmocnienie od  Ponurnika zwiększa obrażenia  Podwójnego Kła.
  • Kiedy w czasie rozgrywki będzie martwa i zdobędzie zabójstwo lub asystę, wtedy pojawi się jej stary portret.
  • Jeżeli będziesz szukać w sklepie z przedmiotami za pomocą wyszukiwarki słowa "hat" (kapelusz), kiedy będziesz grał  Cassiopeią, wtedy pojawią się  Buty Szybkości.
  • Jej obecna umiejętność bierna ( Wężowy Wdzięk)  została początkowo przedstawiona jako "Wężom Nie Trzeba Butów". Gdyby nazwa ta się zadomowiła, była by najdłuższą nazwą umiejętności w polskiej wersji językowej gry.

Cytaty Edytuj

  • Cytat: "Kiedyś uważałeś mnie za piękną." może mieć odniesienie do filmu Armia ciemności.
  • Kwestia przy wyborze – "Nie uważasz, że jestem piękna." ma odniesienie do Lady Deathstrike z serii X-Men, gdzie te słowa są skierowane do Wolverine'a w serii animowanej.

Skórki Edytuj

  •  Klasyczna Cassiopeia:
    • Kiedy  Cassiopeia umiera, zmienia się w kamień i przewraca na ziemię, rozbijając się na kawałki. Kiedy postać ta zginie w innej skórce niż  Cassiopeia Nefrytowy Kieł, kawałki na ziemi i tak będą wyglądały jak zwłoki klasycznej skórki. Jest to błąd gry.
    • Powoduje to fakt, że kawałki kamienia na ziemi to animacja, a nie model postaci (zmieniany przez każdą skórkę). Wszystkie skórki  Cassiopei poza wyżej wymienioną nie mają zmienionych żadnych animacji.
    • W skórce  Pantheon Perseusz, głowa  Cassiopei jest przedstawiona na tarczy, gdzie prawdopodobnie ma nawiązanie do ich wspólnych relacji do mitologii greckiej. Od strony ułożenia –  Pantheon zasłania się przed  Spojrzeniem Meduzy  Cassiopei – ta scena odzwierciedla walkę Perseusza z Meduzą.
  •  Cassiopeia Syrena:
    • Ma bliskie nawiązanie do syren – mitycznych stworzeń ze starożytnej Grecji, które kusiły mężczyzn oraz porywały zaklętych do morza.
  •  Mityczna Cassiopeia:

ostała stworzona z okazji uruchomienia greckiego serwera.

Relacje Edytuj

  • Jest młodszą siostrą  Katariny oraz najmłodszą członkinią rodziny Du Couteau.
  • Wraz z  Sivir otworzyły Grobowiec Imperatorów i uwolniły rozgniewanego  Renektona i  Xeratha.
    • W wyniku otwarcia grobowca, została ukąszona przez kamiennego węża i uzyskała obecną formę.
  • Przed wydaniem  Azira, postać uzyskała w wyniku złamania przysięgi złożonej u freljordzkiego dyplomaty.

Filmy Edytuj

Prezentacja Bohatera - Cassiopeia, Wężowy Uścisk05:47

Prezentacja Bohatera - Cassiopeia, Wężowy Uścisk

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki