Fandom

League of Legends Wiki

Bard (historia i cytaty)

< Bard

1550stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Historia i cytaty

Historia Edytuj

Aktualna Edytuj

„Odgłos jego kroków rozbrzmiewa echem zmian.”
— RyzeRyze

Bard podróżuje przez wymiary, których nie obejmuje wyobraźnia śmiertelników. Najwięksi mędrcy Valoranu spędzili całe życie, próbując poznać jego tajemnice. Ten enigmatyczny duch znany był w Valoranie pod wieloma imionami na przestrzeni dziejów, ale przydomki, takie jak Kosmiczny Wagabunda i Wielki Opiekun tylko częściowo opisują jego prawdziwe powołanie. Gdy wszechświat, w swej niezgłębionej strukturze, staje w obliczu niebezpieczeństwa, zawsze pojawia się Bard, by ochronić całość stworzenia przed zagładą.

Cytaty Edytuj

Przy wyborze
  • Bard dzwoni.  p
Przy zbanowaniu
  • Bard dzwoni.  p
Prowokacja
  • Bard dzwoni.  p
Ruch bez meepówmeepów
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
Ruch z jednym meepemmeepem
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
Ruch z dwoma meepamimeepami
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
Ruch z trzema lub czterema meepamimeepami
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
Taniec

Z rękawa wyskakuje jeden meepmeep, który zaczyna tańczyć naprzemiennie na dłoniach bohatera.

  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
Przy użyciu Ołtarza OpiekunaOłtarza Opiekuna
  • Bard dzwoni.  p
  • Bard dzwoni.  p
Kiedy pojawi się MeepMeep
  • Meep szepcze.  p
  • Meep szepcze.  p
  • Meep szepcze.  p
  • Meep szepcze.  p
  • Meep szepcze.  p
  • Meep szepcze.  p
  • Meep szepcze.  p
  • Meep szepcze.  p
  • Meep szepcze.  p
W czasie PowrotuPowrotu
  • Bard dzwoni.  p
Śmiech
  • Śmiech Barda.  p
W czasie śmierci
  • Bard dzwoni.  p

Rozwój Edytuj

Cuda na niebie Edytuj

Bard promo 2.jpg

Opowieści to nie tylko historia. Mogą być czymś znacznie więcej. Stanowią pożywienie dla myśli i, jeżeli są odpowiednio opowiedziane, mogą napełnić ci brzuch. Niektóre z nich są ostrzeżeniami, utrzymującymi moc wraz z upływem czasu. Inne podnoszą nas na duchu po trudach życia codziennego. Śmiejemy się z głupców, kibicujemy bohaterom i przeklinamy złoczyńców, dopóki z ognia nie zostanie tylko żar.

Nasza pierwsza zasada: Fakty mogą być ważne, ale nie są tak istotne, jak opowieść o tym, kim jesteśmy i dlaczego żyjemy. Szczegóły mogą się zmieniać i zanikać, ale prawda żyje z nami na zawsze.

Opowieści są wszędzie. Tworzymy je z tego, co widzimy. Nawet niebiosa do nas szepczą.

Bard lore 1.jpg

Spoglądajcie ku Mroźnemu Obserwatorowi.

Uścisk lata słabnie. Zwiastun zimy dominuje nocne nieba.

Horda dziwnych stworzeń niegdyś zniewoliła plemiona FreljorduFreljordu. Przytłoczyli Valoran lodowcami i rzucili cień na całą RuneterręRuneterrę.

Mroźny Obserwator sygnalizuje koniec zbiorów. Przypomina, że wszyscy musimy być przygotowani na uścisk zimy.

Bard lore 2.jpg

Chmura zniszczenia unosi się na nocnym niebie. Oto Upadek Shurimy.

Starożytni błądzili w ciemnościach, grożąc ujawnieniem źródła stworzenia, kierowani swoją arogancką dumą. Szlachetni ShurimianieShurimianie, którzy dostąpili Wyniesienia, znaleźli luźną nitkę w tkaninie wszechświata i pociągnęli za nią. Wulgarność ich ambicji pochłonęła tysiące niewinnych istnień i doprowadziła do zakończenia złotej ery.

Taki był los potężnej Shurimy i ludzi, którzy zostali bogami.

Bard lore 3.jpg

Nie należy zadzierać z mocami, które rządzą życiem i śmiercią.

Roztrzaskana Korona to królewska nagroda za sprzeciwienie się uściskowi cienia. Uważam, że powinniśmy rozważać nad śmiertelnością poprzez poezję i wiersze, a nie niewolić ją naszą wolą.

Bard lore 4.jpg

Całkiem niedawno, ta konstelacja była nieobecna na nocnym niebie.

Niektórzy nazywają ją Górskimi Ołtarzami lub Wielkim Opiekunem. Ci z nas mieszkający w lewitujących wioskach znają starszą nazwę, która przekazuje uniwersalną prawdę. Nazwę, którą przyjęliśmy dla siebie: Bard.[1]

Ujawnienie Edytuj

Widmowy wagabunda znany tylko jako Bard żyje poza fizycznym światem, w wymiarze nieznanym ludziom. Pojawia się tylko wtedy, gdy ktoś zagraża równowadze świata. Starożytny opiekun działa szybko i zdecydowanie, powracając do swojej wiecznej wachty, wyłącznie gdy ochroni Runeterrę przed katastrofą.

Umiejętności Edytuj

  • Bierna: Zew WędrowcaBierna: Zew Wędrowca
    • Starożytne Dzwonki: Gdy Bard jest na Fields of Justice, pojawiają się święte dzwonki. Zebranie ich sprawia, że bohater ten otrzymuje premię do prędkości ruchu, punkty doświadczenia oraz many.
    • Meepy: Bard przyciąga do siebie niewielkie duchy, znane jako meepy. Gdy zaatakuje, meep rzuca się w stronę celu, zadając dodatkowe obrażenia, a następnie powraca do świata duchów. Im więcej dzwonków zbierze Bard, tym więcej meepów się pojawi i tym potężniejsze będą.
  • Q: Kosmiczne UwiązanieQ: Kosmiczne Uwiązanie
    • Bard wystrzeliwuje wiązkę duchowej energii w linii, zadając obrażenia i spowalniając pierwszego trafionego wroga. Gdy Kosmiczne Uwiązanie trafi przeciwnika, energia leci dalej, szukając kolejnego celu. Jeżeli trafi w ścianę, ogłusza pierwszy cel. Jeżeli trafi w drugiego wroga, ogłusza oba cele.
  • W: Ołtarz OpiekunaW: Ołtarz Opiekuna
    • Bard przywołuje wzmacniający się ołtarz zdrowia na kilka sekund. Sojusznicy, którzy przez niego przejdą, otrzymują zdrowie i premię do prędkości ruchu. Wrogowie mogą na nim stanąć, aby go zniszczyć.
  • E: Magiczna PodróżE: Magiczna Podróż
    • Bard przywołuje portal na wybranej ścianie, który otwiera się po obu jej stronach, umożliwiając jednokierunkowe przejście każdemu bohaterowi, sojuszniczemu lub wrogiemu, który w niego wkroczy.
  • R: Zmiana PrzeznaczeniaR: Zmiana Przeznaczenia
    • Po krótkiej chwili Bard umieszcza w stazie wszystkie jednostki na wybranym obszarze: sojusznicze i wrogie, wliczając w to bohaterów, stwory, potwory i wieże. Są one niewrażliwe na wszystkie obrażenia, dopóki efekt nie przestanie działać.

Rozgrywka Edytuj

Bard Screenshots.jpg

Bard jest pierwszym wspierającym w League, który zyskuje korzyści z samego poruszania się po Summoner's Rift. Podczas zbierania swoich dzwonków, Bard obejmuje rozległy teren w każdej fazie gry i oferuje swojej drużynie porządne wsparcie w postaci ołtarzy zdrowia i niezrównaną mobilność dzięki portalom.

Walka w alei Edytuj

Mimo że jest wędrownym duchem, Bard musi wybrać odpowiednie okazje na wędrówki – nie może porzucić swojego strzelca, gdy mu się to podoba. Wyruszając, gdy stwory nacierają w alei lub strzelec wraca do bazy, Bard może skutecznie wędrować bez narażania sojusznika na niebezpieczeństwo, a następnie wrócić do alei, gdy będzie potrzebny.

Podczas wędrówek w poszukiwaniu dzwonków Bard ma dużo narzędzi do wspierania sojuszników. Położenie Ołtarza Opiekuna w pobliżu wieży daje sprzymierzeńcom Barda szansę na wyrównanie walki w alei, gdy przegrywają, lub powiększenie przewagi, gdy wygrywają, a wszystko to bez obecności Wędrującego Opiekuna w alei. Magiczne Podróże umożliwiają pokonywanie dużych odległości w określonych miejscach, dając sojuszniczym wojownikom i obrońcom szybki dostęp do wrogiej dżungli, a magom ułatwiając dostanie się do niebieskiego wzmocnienia. Portale nie muszą służyć wyłącznie do przemieszczania Barda i jego sojuszników przez dżunglę – skoordynowanie ich z ruchami sojuszników oznacza, że Bard może szybko przemieścić zadających obrażenia sprzymierzeńców na pozycje do ganków lub kontrolowania celów. To powiedziawszy, Magiczna Podróż najlepiej sprawdza się, gdy przeciwnicy są widoczni i znajdują się daleko – nie będzie zbyt przydatna, gdy wrodzy zabójcy podążą za Bardem przez portal i zaczną odbierać życie.

Bard oferuje znacznie więcej niż wyłącznie utrzymywanie przy życiu i mobilność. Jest w stanie zadać duże obrażenia w alei, dzięki Kosmicznemu Uwiązaniu. Mimo że samo z siebie nie powoduje dużych obrażeń, spowolnienie (i jeżeli zadziała, ogłuszenie) umożliwia Bardowi łatwe gankowanie, szczególnie w połączeniu z Magiczną Podróżą. Przeciwnicy będą musieli się dobrze zastanowić, zanim postanowią uciekać przez zarośla w górnej i dolnej alei, gdy Bard może przyszpilić ich do ściany za pomocą Q.

Gdy Bard osiągnie 6. poziom, zyskuje niezliczone możliwości zabezpieczania i ochraniania celów na Summoner's Rift, dzięki wszechstronności Zmiany Przeznaczenia. Jeżeli wroga drużyna atakuje samotnego sojusznika pod wieżą, użycie umiejętności zapewni odrobinę czasu, gdy reszta jego kompanów zmierza na ratunek. Umiejętność ma także zastosowanie ofensywne, jak chociażby unieruchomienie samotnego przeciwnika, gdy drużyna Barda zmierza w jego stronę, lub wyłączenie wieży, gdy Bard i sojusznicy atakują nagle niechronionych przeciwników.

Bard concept 1.jpg

Walki drużynowe Edytuj

Wędrujący Opiekun ma wiele sposobów na kontrolowanie obszarów mapy w środkowej fazie gry. Nawet jeżeli jego drużyna spóźni się na atak na smoka, Bard może użyć Zmiany Przeznaczanie na tym stworze, a następnie otworzyć Magiczne Przejście do nory bestii. To, co z początku wydawało się prostym zabiciem smoka zmienia się w pełnoprawną walkę drużynową. W tej sytuacji Bard przyjmuje rolę wspierającego z tylnego szeregu. Umieszczając kilka Ołtarzy w okolicy celu drużyny, daje sojusznikom możliwość utrzymania się przy życiu – obrońcy mogą chwilowo wycofać się z pierwszej linii, aby podnieść poziom zdrowia, a mniej wytrzymali sprzymierzeńcy mogą się uleczyć, gdy zostaną zaatakowani. Kosmiczne Uwiązanie zyskuje skuteczność w wąskich przejściach – bez możliwości ucieczki, wzrasta szansa na uderzenie w ścianę lub drugiego przeciwnika, dzięki czemu nastąpi ogłuszenie, dające możliwość wykończenia wrogów. Jeżeli uda mu się zebrać odpowiednią liczbę dzwonków w czasie meczu, meepy Barda stają się bardziej przydatne, zapewniając spowolnienie i dodatkowe obrażenia nawet po zakończeniu walki.

Na koniec, Magiczna Podróż umożliwia Bardowi wprowadzanie olbrzymiego chaosu na Summoner's Rift. Podpuszczenie wrogiej drużyny do gonienia go przez portal, a następnie ogłuszenie jej Kosmicznym Uwiązaniem, może bardzo szybko doprowadzić do unicestwienia albo wyciągnięcia jej na niekorzystną pozycję, a wtedy sojusznicy Barda wezmą się za umocnienia.

Bard concept 2.jpg

Synergia Edytuj

  • Dobrze współpracuje z:
    • Caitlyn, Szeryf PiltoverCaitlyn, Szeryf Piltover: Podczas gdy inni strzelcy pozostawieni samym sobie mogą mieć problemy, Caitlyn posiada wszelkie narzędzia, które umożliwią jej przetrwanie, podczas gdy Bard wędruje po Summoner's Rift. Pociski Rozjemcy z PiltoverRozjemcy z Piltover szybko załatwiają fale stworów, Pułapka na YordlaPułapka na Yordla może zapewnić jej bezpieczeństwo przed atakami wrogich dżunglerów, a jeżeli wszystko zawiedzie, Wystrzel SiećWystrzel Sieć umożliwia jej ucieczkę z niekorzystnej pozycji. Gdy Bard jest w alei, celne Kosmiczne Uwiązanie ułatwi pani szeryf trafienie Rozjemcą z Piltover.
    • Udyr, Duchowy WędrowcaUdyr, Duchowy Wędrowca: Udyr jest prawdziwym potworem, gdy uda mu się zbliżyć do celu, ale na ogół ma problemy z dostaniem się tam. I tu właśnie pojawia się Bard – Ołtarz Opiekuna daje Duchowemu Wędrowcy prędkość potrzebną, by dostać się w sam środek drużyny przeciwnej. Nawet jeżeli przeciwnik ucieknie, Bard może pomóc, stosując celne Kosmiczne Uwiązanie, lub, jeżeli to konieczne, Zmiany Przeznaczenia.
    • Amumu, Smutna MumiaAmumu, Smutna Mumia: Smutna Mumia posiada jedną z najlepszych kombinacji do rozpoczynania walk drużynowych, ale Rzut BandażemRzut Bandażem i Klątwa Smutnej MumiiKlątwa Smutnej Mumii zadziałają wyłącznie, jeżeli Amumu trafi swoim Q. Bard może przyspieszyć Amumu, aby dostał się na odpowiednią pozycję dzięki Magicznej Podróży, a następnie spowolnić jego cel za pomocą Kosmicznego Uwiązania. Nawet jeżeli nie trafi, Bard może użyć Zmiany Przeznaczenia na celu drużyny, podczas gdy Amumu ustawi się na pozycji, aby odpalić superumiejętność.
  • Ma kłopoty z:
    • Rek&#039;Sai, Furia PustkiRek'Sai, Furia Pustki: Najszybszym sposobem na zabicie wędrującego wspierającego jest agresywny dżungler, a nikt nie widzi więcej niż Rek'Sai. Używając Wyczuwania Drgań do śledzenia wędrującego Barda, Rek'Sai może zbliżyć się, wyrzucićwyrzucić go w powietrze i zabić, a następnie oddalić się bezpiecznie. Jeżeli w dżungli Barda jest dużo totemów, Rek'Sai może użyć Pośpiechu PustkiPośpiechu Pustki, aby dopaść swój cel.
    • Draven, Wielki OprawcaDraven, Wielki Oprawca: Bard może swobodnie wędrować wyłącznie, gdy jego strzelec walczy z przeciwnikiem, który zadaje stałe obrażenia, a nie duże obrażenia w jednej chwili. Draven ze swoją olbrzymią siłą we wczesnej fazie gry jest tego całkowitym przeciwieństwem i z łatwością odbierze więcej zdrowia przeciwnikowi, niż Ołtarze Barda będą w stanie przywrócić.
    • Leona, Promyk JutrzenkiLeona, Promyk Jutrzenki: Podobnie jak Draven, Leona wykorzystuje słabości Barda, stale nękając swój cel. W korzystnej sytuacji dwóch na jednego, Leona będzie bardziej skłonna do aktywacji ZaćmieniaZaćmienia, a następnie użycia Ostrza ZenituOstrza Zenitu i Pawęży BrzaskuPawęży Brzasku, aby zbliżyć się i ogłuszyć samotnego strzelca, nawet pod jego wieżą.

Spojrzenie na bohatera Edytuj

Bard, zaprojektowany przez Rabid Llama

Już wcześniej przyglądaliśmy się pomysłom na wędrujących wspierających. AlistarAlistar był kiedyś takim, zanim nie zamieniliście go w siejącego śmierć dżunglera dzięki jego praktycznie niemożliwej do powstrzymania kombinacji WW + QQ oraz zdolności do atakowania pod wieżą. Poczyniliśmy więc zmiany, osłabiliśmy jego wysokie obrażenia i przywróciliśmy jako wspierającego. Ale wciąż podobał nam się ten pomysł, więc zaczęliśmy zastanawiać się nad sposobami wprowadzenia nowego bohatera do League, który doskonale sprawdziłby się jako wędrujący wspierający.

W tym samym czasie jeden z naszych projektantów narysował naprawdę ciekawą postać. Wyglądał dziwnie i nie z tego świata, więc zaczęliśmy kombinować, jak połączyć te dwie rzeczy – wędrującego wspierającego i tę postać. Po wypróbowaniu kilku różnych pomysłów (na początku był typowym bardem, z muzyczną otoczką i instrumentem, który był ważny przy jego umiejętnościach), doszliśmy do kosmicznej postaci, opiekuna, którego celem była ochrona reliktów i różnych miejsc na świecie.

Czym więc wyróżnia się w grze? Cóż, Bard wędruje, aby wzmacniać siebie oraz swoich sojuszników. Każdy zebrany dzwonek wzmacnia jego meepy, a podczas swoich wędrówek może pomagać w innych alejach oraz swojemu dżunglerowi za pomocą Ołtarzy Opiekuna. Co najważniejsze, nie wymagają one, aby pozostawał na miejscu, więc może wpaść na środek, zostawić Ołtarz, a potem kontynuować drogę na górę, zbierając więcej dzwonków. Każdy dzwonek na krótko zwiększa jego prędkość ruchu (więc może śmigać dość szybko), daje mu doświadczenie (żeby nie tracił doświadczenia ze stworów) oraz manę. Oznacza to, że jest nagradzany za wędrowanie i może (mamy nadzieję) pozostawić swojego strzelca bez skazywania go na bolesną śmierć.

Bard concept 3.jpg

Obrazy Edytuj

  • Grafika promocyjna Barda (w wykonaniu Mitcha Malloya)
  • Grafika promocyjna Barda 2 (w wykonaniu Mitcha Malloya)
  • Grafika koncepcyjna Barda 1
  • Grafika koncepcyjna Barda 2
  • Grafika koncepcyjna Barda 3
  • Grafika koncepcyjna Meepów (oraz początkowy wygląd Barda)
  • Grafika koncepcyjna Barda 4 (w wykonaniu Chrisa Campbella)
  • Model Barda (w wykonaniu Josha Singha)
  • Model Barda z Prastarej Kniei, jego Ołtarzy i Tunela (w wykonaniu Minoha Kima)
  • Grafika koncepcyjna Śnieżnego Barda

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki