FANDOM

Skórki Edytuj

  • Klasyczny Azir
  • Galaktyczny Azir

Ciekawostki Edytuj

  • Został zaprojektowany przez ZenonTheStoica - był on czwartym i ostatnim projektantem  Azira.
  • Jego prototypem był Seth, którego pomysł powstał dzięki  Wellowi.
    • Tematem koncepcyjnym  Azira był dobry władca, który popełnił kosztowne błędy i doprowadził do zagłady swoje królestwo.
  • Głosu w polskiej wersji językowej udziela Piotr Warszawski.
  • Prace nad tą postacią trwały trzy lata, chwilę po patchu z  Ahri, ale zostały przesunięte z powodu konieczności reworku jego zestawu umiejętności.
  • Początkowo jego zdolności bazowały głównie na magii piasku, ale Riot przesunął je w stronę władcy/cesarza, kiedy zdano sobie sprawę, że to właśnie chciano uchwycić w postaci  Azira.
    • Jedna z pierwszych prac Colta "Ezreala" Hallama miała umiejętność specjalną o nazwie "sand hands" (piaskowe dłonie). Dwie olbrzymie dłonie z piasku wznosiły się z ziemi i po pewnym czasie przenosiły razem, spychając każdego, kto się pomiędzy nimi znalazł. Był również wcześniej Piaskowym Golemem, Mężczyzną w Piaskowym Płaszczu, Złym Piaskowym Widmem i nie tylko, zanim otrzymał swój aktualny wygląd.
    • Inną z jego zdolności było stawianie wieżyczki, która wystrzeliwała cztery obracające się promienie śmiercionośnego światła, co przypominało działanie wiatraka.
    • W trakcie tworzenia często zmieniano mu zestaw umiejętności, ponieważ od początku był dość problematycznych dla projektantów bohaterem.
  •  Azir pierwotnie miał być wydany w dniu 10. września 2014 roku, lecz zostało to opóźnione do 16. września przez liczne błędy, które wymagały korekty.
    • Został wyłączony kilka godzin po swoim wydaniu z powodu dodatkowych błędów, które dramatycznie wpływały na grę. Był ponownie włączony w dniu 17. września, kiedy jego usterki zostały naprawione.
  • Wcześniej nosił nazwy Sand Mage i Seth.
    • Pojawił się również przeciek ukazujący wczesny wygląd bohatera (sądząc po jego podobieństwie, prawdopodobnie przeciek mówił o jego pierwszych wersjach).
    • Mogło to spowodować o stanie bycia martwym dla  Nasusa,  Renektona i  Xeratha.
  • Jego imię oryginalnie pochodzi od słowa wazir (وزير), co oznacza minister. Odpowiednikiem tego słowa w języku polskim jest wezyr.
    • Wygląd słowa pochodzi od innego arabskiego słowa wezr (وِزر), które oznacza przycisk lub obciążenie. Tak więc, wazir jest dosłownie kimś, kto pomaga nieść ciężar poprzez pomoc głowie państwa w wykonywaniu jego pracy.
    • Dodatkowo w języku węgierskim vezér jest tłumaczone jako lider lub wysoko postawiony urzędnik; może pochodzić od czasownika "vezet" (prowadzić, przewodzić).
    • Również imię  Azira w Urdu będzie przetransliterowane jako "Asir", co oznacza "Wybraniec".
    • Innym możliwym połączeniem z mitologią egipską jest fakt, że bóstwo znane jako Ozyrys było oryginalnie zapisywane jako "3sir" lub "wsir" (często transliterowane jako "asir" lub "uasir").
  • Wygląd  Azira został mocno zainspirowany mitologią egipską, podobnie jak w wypadku  Nasusa i  Renektona. Przypomina egipskie bóstwo Ra, boga słońca i imperatora egipskiego panteonu. Oboje posiadają głowy sokoła, a Ra bardzo często przedstawiany był ze słonecznym dyskiem, który jest obecnie symbolem Shurimy.
    • Swoim wyglądem może także przypominać Horusa – egipskiego opiekuna nieba.
    •  Słoneczny Dysk może mieć nawiązanie do Atona – boga egipskiego, który jest tarczą słoneczną.
    • Jest trzecim bohaterem obok  Nasusa (Anubis) i  Renektona (Sobek), którego wygląd silnie nawiązuje do egipskiego boga.
  • Na jego przedramionach są frędzle przypominające wstążki, które podkreślają jego wygląd władcy (dawniej władcy mieli taki "wygląd" w celu wtopienia się w tłum magów) oraz podkreśla jego ptasią postać.
  • Jest pierwszym bohaterem, który na początku rozgrywki może rozwinąć tylko umiejętność  Powstańcie! (jest tak, ponieważ do użycia pozostałych dwóch umiejętności potrzebuje tej konkretnej).
    • Jest również drugą postacią, która posiada zdolności niemogące być dodane od pierwszego poziomu (nie licząc umiejętności specjalnej). Pierwszy był  Zilean.
  • Jest także pierwszym, który może na krótką chwilę stworzyć wieżę ( Dziedzictwo Shurimy).
  •  Azir ma powodzenie wśród kobiet. Zanim stał się Wyniesionym, był popularnym i lubianym władcą.
  • Jego taniec (dotyczy także  żołnierzy) jest nawiązaniem do choreografii piosenki Remember The Time Michaela Jacksona. Porównanie można zobaczyć tutaj.
    • Po wpisaniu "/dance" na czacie podczas powrotu  Azirem, ten będzie kontynuował animację recallu, ale jego  piaskowi żołnierze będą wykonywać animację tańca. W dodatku, jeśli  Azir tańczy, jego żołnierze również.
  • Duża ilość kwestii, wyglądu i estetyki są nawiązaniami do serii Diuna – a dokładniej do cesarzy Muad'diba i jego syna Leto II (nawiązania do pustyni, wizja potęgi i siły ludzkości, której nieustannie służą). Tak samo jak w "Złotej Ścieżce" z Diuny,  Azir sugeruje, że bez jego ochrony ludzkość nie ma przyszłości i zginie.
  • W trakcie prezentacji bohatera pada cytat: Nagłego natarcia niczym burza piaskowa nie powstydziłby się sam Darude. – jest to nawiązanie do piosenki wspomnianego wykonawcy – Sandstorm (tłum. Burza piaskowa).
    • Dodatkowo pod koniec prezentacji można zobaczyć nauki  Azira dla innych "ptasich" bohaterów ( Anivia,  Kruczy Swain i  Valor) dotyczące "prowadzenia się".
  • Początkowo jego umiejętność bierna ( Dziedzictwo Shurimy) dawało mu drugą premię: otrzymywał premię do prędkości ataku równą dwukrotności jego premii do skrócenia czasu odnowienia.
    • Mógł zatem otrzymać maksymalnie 80% do prędkości ataku.
    • Ostatecznie prędkość ataku została przesunięta do  W, ponieważ Piaskowi Żołnierze najwięcej korzystali z tego bonusu.
    • Przez ten czas był jedyną postacią, która miała przelicznik ze skrócenia czasu odnowienia.
  • Nazwa jego superumiejętności ( Zdobyczy Imperatora) może być nawiązaniem do sceny z filmu Gwiezdne Wojny: Imperium Kontratakuje, w której Lord Vader nazywa Luke'a Skywalkera "zdobyczą Imperatora".

Historia Edytuj

  • Był przedtem życzliwym władcą. Dyktatorem, lecz dobrym i miłym, który interesował się pomyślnością i dobrobytem swego ludu. Był jednak nieco zbyt pyszny, stąd jego zbytnio entuzjastyczne nastawienie do rytuału Wyniesienia, lecz nawet ono było zrobione z dobrych intencji. Chciał, aby Shurima się rozwijała i wpłynęła na cały świat.
    • Głównym celem  Azira jest przywrócenie Shurimie dawnej chwały.
  • Aspiracje  Azira, aby uczynić Shurimę światłem narodów, nigdy nie były i nie mogłyby być dokonane przez podboje; szczerze wierzył, że Shurima była szczytem cywilizacji i mogła jedynie stawać się jeszcze wspanialsza.
  •  Azir uważa, że inne miasta-państwa powinny korzystać z kultury i stylu życia Shurimy. Pragnął, aby dołączyli do jego imperium i zrozumieli jego ideały. Jednakże, będzie to trudne zadanie, ponieważ bardzo wiele zmieniło się przez czas, gdy go nie było, szczególnie w przypadku Zaun, które jest zupełnym przeciwieństwem tego, czym była Shurima

Cytaty Edytuj

  • Żart: "Do baru wchodzą: pies, krokodyl i gołąb." jest nawiązaniem do żartu typu "Bar".
  • Cytat: "Wszystkie drogi prowadzą do Shurimy." jest nawiązaniem do powiedzenia: "Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu".
  • Kwestia: "Niech pod naszymi stopami zawsze przesypuje się piasek Shurimy." jest nawiązaniem do filmu Igrzyska Śmierci.
  • "Kimże jest  Baron w obliczu cesarza?!" być może jest nawiązaniem do związku bohatera z  Baronem Nashorem do piosenki Kanye'a Westa No Church in The Wild.
    • Jednakże bardziej prawdopodobnym odniesieniem jest seria Diuna, w której Paul Atreides (znany jako Maud'Dib) pokonał Barona Harkonnena tuż przed zostaniem cesarzem.
  • "Zobacz, co i ja ujrzałem." prawdopodobnie jest odniesieniem do filmu V jak Vendetta.

Skórki Edytuj

Relacje Edytuj

  •  Azir jest jednym z Wyniesionych oraz cesarzem Shurimy przed historią Mroźnych Obserwatorów.[1]
  •  Xerath, który był jego nadwornym magiem, zdradził go w trakcie rytuału Wyniesienia, po czym zginął.
  • Tysiąc lat później, chwilę po otwarciu Grobowca Imperatorów, ciężko ranna  Sivir swoją krwią ożywia go. Po uratowaniu jej życia zostaje Wyniesionym i przywraca stary wygląd Shurimy.
    • Dziewczyna dodatkowo jest ostatnią potomkinią jego rodu.
  • Uznaje  Cassiopeię za pionka i nie darzy ją sympatią.
  •  Nasusa i  Renektona uważa za sojuszników, chociaż nie wie o szaleństwie strażnika.
  • Nie ma świadomości o egzystencji  Amumu.
  • Amulet  Ezreala, który znalazł w jednej z piramid na pustyni Shurima, może być własnością  Azira. I z powodu "grabieży" nie lubi go.

Filmy Edytuj

Prezentacja bohatera Azir, Imperator Pustyni09:11

Prezentacja bohatera Azir, Imperator Pustyni

Azir - ekran logowania03:28

Azir - ekran logowania

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki