FANDOM

Historia Edytuj

Aktualna Edytuj

Jestem gniewem śnieżycy, ukąszeniem wiatru, zimnem lodu. Jestem Freljordem.

Anivia to stworzenie najsroższych zim, mistyczny symbol magii lodu i starożytna obrończyni  Freljordu. Włada mocą i furią tej ziemi, przywołuje śnieg i mroźne wiatry do obrony przed tymi, którzy jej zagrażają. Anivia to dobre, ale tajemnicze stworzenie, które zawsze chroni Freljord – żyjąc, umierając i odradzając się.

Anivia to równie niezmienny element krainy, co wieczna zmarzlina. Zanim śmiertelni pojawili się w tutejszych tundrach, przeżyła już wiele żyć i tyleż razy odchodziła. Początki i końce jej wiecznego cyklu zawsze zwiastowały wielkie zmiany, od rozpraszania się wielkich burz po rozpoczynanie się i zakończenie epok lodowcowych. Mówi się, że kiedy kriofeniks ginie, kończy się era; kiedy zaś się odradza, zaczyna się nowa.

Chociaż przeszłe życia Anivii nie zachowały się w jej pamięci, wie jaki ma cel - musi za wszelką cenę chronić Freljord.

Kiedy odrodziła się ostatnim razem, Anivia patrzyła na narodziny potężnego, zjednoczonego plemienia ludzi. Z dumą patrzyła, jak rosną w siłę, broniąc ich ziem, jednak nie trwało to wiecznie. Wielkie plemię podzieliło się na trzy, a następnie ludy Freljordu zaczęły walczyć ze sobą. Próbując zakończyć waśnie, które wybuchły w jej domu, Anivia wyczuła jeszcze większe zagrożenie -  starożytne zło, które zaczęło budzić się głęboko w ziemi. Ku swojemu przerażeniu poczuła, jak czysta magia lodu stała się mroczna i skorumpowana. Do Freljordu wkradł się mrok. Ponieważ jej przeznaczenie związane było z tą krainą, Anivia wiedziała, że jeśli przepełni je zło, mrok dostanie się do  jej serca. Nie mogła już być biernym strażnikiem - kriofeniks musiał zacząć działać.

Anivia wkrótce znalazła sojusznika -  Ashe Lodową Łuczniczkę. Ashe też wierzyła, że zjednoczenie zakończy waśnie we Freljordzie, więc Anivia zdecydowała się pomóc przywódczyni plemienia. Teraz kriofeniks przygotowuje się do walki o pokój, ale zna prawdę o swoim losie. Pewnego dnia z lodu powstanie zło, a ona będzie musiała zniszczyć je bez względu na cenę.

Stara Edytuj

Feniks, według większości opowieści, to stworzenie, które odradza się z popiołów. Niewiele osób natomiast wie że, feniksy to istoty żywiołów uformowane z wiecznych esencji ich osobliwego świata. Anivia została poczęta w takich właśnie warunkach – jest dzieckiem najzimniejszego z wiatrów, stworzeniem zbudowanym z czystego, nieskazitelnego lodu. W swoim świecie Anivia chroni mroźne pustkowia i tych, których duchy są w stanie przetrwać na tych niegościnnych terenach. Postrzegana jest jako istota posiadająca bogatą wiedzę, która nie umiera, a za to wielokrotnie widziała odrodzenie świata. W niewyjaśniony sposób Anivia przeczuwała, że nadejdzie dzień, w którym zostanie wyrwana ze swojego domu i wezwana do odległego świata. Wiedziała też, że przyjmie owe przeznaczenie z gracją. Na widok zakłóconej równowagi i niesprawiedliwości panującej na  Runeterrze, świecie, w którym brakowało broniących istot żywiołów, Anivia dołączyła do League of Legends.

Zaraz po przybyciu, Kriofeniks zdecydowała, że zamieszka wśród najwyższych szczytów Northern Ironspike Mountains, przyległych do mroźnych pustkowi  Freljord. Postanowiła, że teren ten będzie pod jej protektoratem. Co dziwne, Anivię i Yeti zamieszkujące tamtejsze regiony połączyła przyjaźń, która z każdym mijającym cyklem księżyca stawała się coraz mocniejsza. Zawarła także bliskie znajomości z dwoma bohaterami z League:  Nunu (oraz  Willump) i koczowniczą księżniczką  Ashe. Podczas ruch, który zaskoczył League, Kriofeniks ubłagała przywoływaczy z Institute of War, żeby znaleźli sposób na sprowadzenie jej pozostałych żywiołowych towarzyszy. Jako bohaterka Anivia zyskała ogromny szacunek i podziw wśród wielu, jednak nie należy do najbardziej lubianych, gdyż uważana jest za niedostępną.

Niektórzy powiadają, że koniec świata zostanie przypieczętowany ogniem. Inni twierdzą, że lodem. Anivia czeka na nieuchronną, drugą opcję.

Przypisy