FANDOM

Skórki Edytuj

  • Pierwsza klasyczna Akali
  • Pierwsza Żądląca Akali
  • Druga Żądląca Akali
  • Pierwsza Szkarłatna Akali
  • Druga Szkarłatna Akali
  • Trzecia Szkarłatna Akali
  • Pierwsza Piłkarska Akali
  • Pierwsza Pielęgniarka Akali
  • Pierwsza Akali Krwawego Księżyca
  • Pierwsza Akali Srebrnego Kła

  • Akali OriginalSkin Ch.jpg.jpg Klasyczna Akali
  • Pierwsza Szkarłatna Akali
  • Druga Szkarłatna Akali
  • Żądląca Akali
  • Piłkarska Akali
  • Pielęgniarka Akali
  • Akali Krwawego Księżyca
  • Akali Srebrnego Kła

Ciekawostki Edytuj

OgólneEdytuj

  • Taniec  Akali to bezpośrednie odniesienie do tańca Single Ladies autorstwa Beyoncé. Porównanie można zobaczyć tutaj.
  •  Akali jest obecnie jedynym bazującym na energii bohaterem, który nie ma kosztu na swojej  superumiejętności.
  • W języku japońskim, Akali czyta się jako Akari (明), co oznacza "światło, jasność, pogodny" – kontrastuje to z jej tytułem Pięść Cienia.
    • W Sikhizmie, Akali to słowo, które służy do określenia osoby lub przedmiotu jako coś "boskiego".
  • Umiejętność  Taniec Cienia oryginalnie była zdolnością, którą trzeba było samodzielnie wymierzyć (skillshotem), a nie "point-and-click" (oznacz i kliknij).
  •  Akali była jedną z kilku bohaterów wybranych przez Ionię do meczu między Ionią a Noxusem. Ostatecznie nie została wybrana do potyczki.
  •  Akali w czasie bitwy posługuje się dwoma kamami.

Design i produkcjaEdytuj

  • Została zaprojektowana przez Coronacha.
  • Głos  Akali w polskiej wersji klienta podkłada Beata Jewiarz, która dubbinguje również  Kayle i  Sonę.
  • Dawniej, jeżeli grało się  Akali,  Shenem czy  Kennenem, to pojawiała się specjalna informacja o każdym z nich: "Ta jednostka to cholerny ninja".

Cytaty Edytuj

  • Żart  Akali odnosi się do krytyki systemu dobierania przeciwników w przypadku drużyn z dużą różnicą poziomów, który powoduje, że bardziej doświadczeni gracze szybko pokonują słabszych.
  • W angielskiej wersji,  Akali jest jedyną bohaterką używającą w cytatach słowo "noobs" (nowicjusze). Dawniej  Sion także używał tego słowa aż do momentu jego restartu (dużej przeróbki postaci połącząnej z aktualizają wizualną i rozgrywki).
    • Jednak w polskiej wersji zostało przetłumaczone na żółtodziób, a jedyną postacią używającą oryginalnego określenia jest  Mistrz Wsadów Darius.
  • Dzieli tą samą kwestię z  Shenem: "Stąpaj ostrożnie." W języku angielskim mają podobne kwestie -  Akali: "Tread lightly", a  Shen: "Thread carefully".

Skórki Edytuj

Relacje Edytuj

  •  Akali jest członkinią Zakonu Kinkou razem z  Kennenem i  Shenem. Ta trójka wojowników pracuje razem, aby bronić równowagi w Valoranie.
  •  Akali i jej zaprzyjaźnieni ninja są w stanie wojny z  Zedem i jego Zakonem Cienia.
  • W czasie wybuchu epidemii w Instytucie Wojny,  Akali zgłosiła się jako ochotniczka na pielęgniarkę i można zobaczyć, jak przygotowuje zastrzyk dla  Amumu.
  • Według pracownika Riot Games, Runnana,  Akali może mieć inny, bardziej osobisty związek z  Zedem. Być może była dawną członkinią Zakonu CieniaRunnan wskazał jej tytuł (Pięść Cienia) i jej pasyw  Bliźniacze Techniki, lecz to było jego nieoficjalne oświadczenie.[1] Wspomniał też, że  Zed miał kiedyś ulubionego ucznia, który opuścił Zakon. Wbrew pozorom jest również zdolna do okrucieństwa i przemocy.
    • Pomimo tego, a być może właśnie z tego powodu,  Akali jest widocznie najmniej nastawionym członkiem Triumwiratu Kinkou na wybaczenie  Zedowi w jakikolwiek sposób, wierząc, że jedynie śmierć jest właściwa dla niego. Kontrastuje to z wiarą  Kennena w możliwość odkupienia go, podczas gdy  Shen jest niezdecydowany, pomimo swojego obowiązku do bezemocjonalnego i obiektywnego osądu.

Filmy Edytuj

Prezentacja Bohatera - Akali, Pięść Cienia05:03

Prezentacja Bohatera - Akali, Pięść Cienia

Przypisy