FANDOM

Historia Edytuj

Jeśli wyglądasz na niebezpieczną, lepiej żebyś była niebezpieczna.

Krótka Edytuj

Opuściwszy Zakon Kinkou i wyzbywszy się tytułu Pięści Cienia, Akali działa w pojedynkę, gotowa stać się śmiercionośną bronią, której jej lud tak bardzo potrzebował. Choć nie wyrzekła się wiedzy, którą przekazał jej mistrz  Shen, poprzysięgła zabijać wrogów  Ionii jednego po drugim. Akali uderza wprawdzie w niczym niezmąconej ciszy, ale jej przesłanie rozbrzmiewa z wielką mocą: bój się zabójczyni bez mistrza.

Długa Edytuj

 Ionia to od zawsze kraina nieujarzmionej magii, a zamieszkujące ją niezwykłe ludy i potężne duchy pragną żyć w harmonii... ale spokój i równowaga nie zawsze przychodzą łatwo. Niekiedy trzeba nad tym ciężko pracować.

Kinkou to samozwańczy strażnicy świętego porządku Ionii. Wierni akolici zakonu przemierzają ziemie duchów i istot materialnych, rozstrzygając spory i, jeśli to konieczne, zażegnując je siłą. Wśród nich na świat przyszła Akali, córka Mayym Jhomen Tethi, słynnej Pięści Cienia. Mayym i jej partner Tahno wychowali Akali w Zakonie Kinkou, pod bacznym okiem Wielkiego Mistrza KushoOka Zmierzchu.

Ilekroć jej rodzice musieli się oddalić, inni członkowie zakonu ochoczo ich zastępowali.  Kennen, Serce Nawałnicy, spędził z młodą akolitką wiele godzin, ucząc ją posługiwania się shurikenami, skupiając się na szybkości oraz zwinności zamiast siły. Akali była bardzo dojrzałym jak na swój wiek dzieckiem i chłonęła wiedzę jak gąbka. Wkrótce stało się jasne, że pójdzie w ślady rodziców. Wraz z  Shenem — synem i następcą Wielkiego Mistrza — przewodziła nowemu pokoleniu, którego celem było utrzymanie równowagi w Ionii.

Równowaga bywa jednak ulotna. W szeregach zakonu doszło do rozłamu.

Powrócił krnąbrny akolita o imieniu  Zed, który brutalnie starł się z Kusho i pozbawił go władzy w krwawym przewrocie. Akali uciekła w góry na wschodzie razem z Mayym, Shenem, Kennenem i garstką innych akolitów. Niestety Tahno nie było wśród nich.

Zaplanowana przez Zeda przemiana Kinkou w bezlitosny Zakon Cienia niemal się dokonała. Jako nowe Oko Zmierzchu Shen postanowił jednak odbudować to, co utracono. Powrócili więc do trzech podstawowych założeń filozofii Kinkou: bezwzględnej bezstronności Obserwowania Gwiazd, wymierzania sprawiedliwości na mocy Podążania za Słońcem i przywracania równowagi zgodnie z zasadą Przycinania Drzewa. Choć zostało ich niewielu, szkolili neofitów, by znów urosnąć w siłę.

W dniu swoich czternastych urodzin Akali oficjalnie rozpoczęła trening Kinkou z mocnym postanowieniem, by tak jak jej matka zostać kolejną Pięścią Cienia.

Była zdumiewającą wojowniczką i zdołała opanować zarówno kamę, jak i kunai, czyli sierp i sztylet do rzucania. Choć w przeciwieństwie do wielu innych akolitów nie posiadała zdolności magicznych, udowodniła, że zasługuje na tytuł. Dzięki temu jej matka mogła odejść i zająć się szkoleniem młodszych neofitów.

Dusza Akali była jednak niespokojna, a jej oczy ciągle szeroko otwarte. Po najeździe  Noxian na Ionię Kinkou i Zakon Cienia doszli wprawdzie do porozumienia, co nie przyszło im łatwo, ale Akali wciąż nie mogła pogodzić się z faktem, że jej ojczyzna nadal cierpi. Zastanawiała się, czy naprawdę wykonują swoje zadanie. Przycinanie Drzewa miało wyeliminować tych, którzy stanowili zagrożenie dla świętego porządku... a mimo to Shen zawsze nakazywał jej się hamować.

Stale ją powstrzymywał. Mantry i medytacje pomagały jej się wyciszyć, ale przecież nie mogli pokonać nimi wrogów. Jej młodzieńcza niedojrzałość przekształciła się w jawne nieposłuszeństwo. Akali pokłóciła się z Shenem, zbuntowała się przeciw niemu i pokonała wrogów Ionii na swój sposób.

W obecności wszystkich członków Kinkou oznajmiła, że Zakon działał nieudolnie, a idee duchowej równowagi i cierpliwości niewiele mogły wskórać. W krainie materii umierali Ionianie, a tę właśnie krainę chciała chronić. Szkolono ją na zabójczynię. I zamierzała zostać zabójczynią. Zakon nie był jej już do niczego potrzebny.

Shen pozwolił jej odejść w pokoju, wiedząc, że Akali musi podążać tą ścieżką sama. Być może pewnego dnia wróci, ale ostateczna decyzja leży w jej gestii.

Stare Edytuj

Krótka Edytuj

Pięść Cienia uderza pod osłoną samej śmierci. Nie zakłócaj równowagi.
Akali, genialna artystka sztuk walki, jest członkinią wojowniczego zakonu znanego jako Kinkou. Tak jak jej matka, Akali jest Pięścią Cienia, obarczoną świętym obowiązkiem zabijania tych, którzy zakłócają równowagę jej ojczyzny. Niektórzy uważają jej metody za radykalne, lecz Akali roztropnie utrzymuje porządek w całej Ionii.

Długa Edytuj

Na wyspach  Ionii ma swoją siedzibę starożytny zakon, mający na celu zachowanie równowagi. Porządek, chaos, światło, ciemność - wszystko musi istnieć w idealnej równowadze, gdyż taki kierunek obrał wszechświat. Zakon ten, znany jako Kinkou, ma na swoich usługach triumwirat wojowników cienia, których zadaniem jest egzekwowanie przesłania zakonu. Akali jest jednym z owych wojowników, na których spoczywa obowiązek Wycinania Chwastów - eliminowania tych, którzy zakłócają równowagę Valoranu.

Mistrzyni sztuk walki Akali rozpoczęła treningi ze swoją matką, gdy tylko nauczyła się zaciskać małą, dziecięcą piąstkę. Jej matka była wymagającym i surowym nauczycielem, wyznającym podstawową zasadę: „Robimy to, co należy do naszych obowiązków”. Gdy miała zaledwie czternaście lat, została członkiem zakonu. Już wtedy umiała jednym ruchem ręki rozerwać wiszący łańcuch. Wiadomym było, że godnie zastąpi matkę jako Pięść Cienia. Na barkach Akali spoczywała odpowiedzialność za zadania, które inni postrzegali jako nie do końca moralne, lecz dla niej było to jedynie postępowanie według nauk matki. Obecnie wraz z  Shenem i  Kennenem starają się przywrócić równowagę w Valoranie.

Oryginalna Edytuj

Na wyspach Ioniańskich znajduje się starożytny zakon, mający na celu zachowanie równowagi. Porządek, chaos, światło, ciemność – wszystko musi istnieć w idealnej harmonii, gdyż taka jest wola wszechświata. Zakon ten, znany jako Kinkou, ma na swoich usługach trzech wojowników cienia, których zadaniem jest egzekwowanie jego przesłania. Akali jest jednym z owych wojowników, na których spoczywa obowiązek wycinania chwastów – eliminowania tych, którzy zakłócają równowagę Valoran.

Od momentu, gdy tylko umiała złożyć dłoń w pięść, Akali, utalentowana adeptka sztuk walki, rozpoczęła treningi z własną matką. Była ona wymagającym i surowym nauczycielem, wyznającym podstawową zasadę: Robimy to, co należy do naszych obowiązków. Gdy miała zaledwie czternaście lat, została członkiem zakonu. Już wtedy umiała jednym ruchem ręki rozerwać wiszący łańcuch. Wiadomym było, że godnie zastąpi swoją matkę jako Pięść Cienia. Na barkach Akali spoczywała odpowiedzialność za zadania, które inni postrzegali jako nie do końca moralne, lecz dla niej wykonanie ich było jedynie postępowaniem według nauk matki. Obecnie wraz z  Shenem i  Kennen starają się przywrócić równowagę w Valoran. Ich święta misja niespodziewanie doprowadziła ich na Fields of Justice.

Przypisy