FANDOM

Skórki Edytuj

  • Pierwszy portret klasycznej Ahri
  • Pierwszy portret Ahri z Dynastii
  • Pierwszy portret Ahri Północy

  • Klasyczna Ahri
  • Ahri z Dynastii
  • Ahri Północy

  • Ahri Lisiego Ognia
  • Ahri Gwiazda Popu
  • Pretendentka Ahri
  • Licealistka Ahri

  • Wczesna wersja pierwszej klasycznej Ahri
  • Pierwsza wersja aktualnej klasycznej Ahri
  • Pierwsza wersja Arcade Ahri

Ciekawostki Edytuj

OgólneEdytuj

  • Taniec  Ahri opiera się na choreografii do piosenki Run Devil Run granej przez zespół Girls' Generation (소녀시대; So Nyeo Shi Dae/SNSD) – bardzo popularny koreański girlsband. Porównanie tańca bohaterki do grupy muzycznej możecie zobaczyć tutaj.
  •  Kradzież Esencji miała początkowo taką samą nazwę, co umiejetność bierna  Duszożerca  Nasusa. Jednakże niedługo później nazwa ta została zmieniona, zanim ją oficjalnie wydano.
    • W Prezentacji Bohatera Phreak nazwał jej pasyw jako Duszożerca.
  • Tytuł bohaterki był wyświetlany na angielskiej stronie League of Legends jako "the 9 Tails Fox", podczas gdy w grze i na prezentacji jako "the Nine-Tailed Fox". Późniejsza nazwa była gramatycznie poprawna, co następnie zostało poprawione na stronie internetowej.
  • W filmie Nowy Świt została przedstawiona z niebieskimi oczami, podczas gdy na grafikach i na modelach w grze (poza skórką  Pretendentka i  Arcade) ma oczy w kolorze złotym.
    • Tak jak to zostało pokazane w grze i w filmie,  Ahri może "zebrać w pęczek" swoje ogony gdy tylko zechce, jak również podczas poruszania się.
    •  Ahri zawsze biega z jednym ogonem. W filmie używa wszystkich swoich ogonów podczas szybkiego poruszania się, a w grze tylko jednego.

Design i produkcjaEdytuj

  • Została zaprojektowana przez Ezreala, a Coronach pomagał mu dokończyć bohatera.[1]
  • Głos  Ahri w polskiej wersji klienta podkłada Gabriela Całun.
  • Inspiracją do stworzenia  Ahri był Dziewięcioogoniasty Lis – mitologiczna istota z Azji Wschodniej (szczególnie Korei i Japonii), która później stała się elementem współczesnej fantastyki.
    • Przez okres projektowania było wiele różnych imion. Sam główny projektant, Colt "Ezreal" Hallam, zaproponował, aby nazwać bohatera jako Gumiho (구미호). Jednak bardziej powszechną i poprawną formą było Kumiho, które jest bezpośrednim odniesieniem do Dziewięcioogoniastego Lisa w koreańskiej mitologii. Pewien gracz stworzył ankietę na koreańskiej stronie Riotu, w której podał 6 różnych imion, aby na nie głosować:
      • Danbi (단비) (tłum. Zbawiciel lub Chroniący Deszcz)
      • Nabi (나비) (tłum. Motyl)
      • Ruri (루리) (tłum. Olśnienie)
      • Ari (아리) (tłum. Wdzięk lub Elegancja)
      • Chorong (초롱) (tłum. Błyskotliwy)
      • Dasom (다솜) (tłum. Kochający)
  •  Ahri została wydana z w tym samym czasie, co otwarcie koreańskiego serwera.
  • W ostatecznej wersji projektu  Ahri ma lisie uszy, pomimo że oryginalnie ich nie miała. Również jej ubrania zostały zmienione na obecne.
  • Wielu graczy uważa, że pomysł do stworzenia  Ahri wziął się z mangi Naruto, której główny bohater - Naruto Uzumaki - skrywa w sobie Dziewięcioogoniastego lisa.
    • Kula, która jest rzucana przez  Ahri, bardzo przypomina technikę NarutoRasengan.

Skórki Edytuj

  •  Klasyczna Ahri:
    • Jej fryzura to warkocz typu „fishtail”. Podobne uczesanie ma  Lissandra.
  •  Ahri z Dynastii:
    • Posiada zmodyfikowany Hanbok – tradycyjny koreański strój.
    • Jej taniec jest zmieniony na tradycyjny taniec koreański.
  •  Ahri Północy:
    • Jest określana również jako "Cienisty Lis".
  •  Ahri Lisiego Ognia:
  •  Ahri Gwiazda Popu:
    • Jest odniesieniem do koreańskiej grupy muzycznej Girls' Generation, gdzie jej ubiór, taniec, tło portretu i animacja  powrotu są powiązane ze solową piosenką Genie (w języku koreańskim Sowoneul Malhaebwa, co tłumaczy się jako "Powiedz mi swoje życzenie") z 2009 roku. Porównanie można zobaczyć tutaj.
      • Skórka została zainspirowana dziełem koreańskiego artysty Goomrata, który stworzył fanowską wersję  Ahri w marynarskim ubiorze, nazwaną przez niego "Generation Ahri".
      • Pierwszy raz skórka została zaprezentowana 11 maja 2013 roku w tym samym czasie, co wydanie przez grupy Girls' Generation albumu „My Oh My”.
    • Do czasu wydania skórki  Licealistka Ahri był to jedyny portret, na którym nie było widać jej  esencji.
    • Po wizualnej aktualizacji Summoner's Rift w 2014 roku, kiedy zatańczy obok  Niebieskiego Strażnika, ten również zacznie tańczyć.
      • Kiedy zatańczy obok innej tańczącej  Ahri w jakiejkolwiek skórce, pewne fonetyczne symbole pojawią się na  kuli wrogiej  Lisicy.
    • W koreańskiej wersji klienta ma zmieniony głos.
  •  Pretendentka Ahri:
    • Powstała z okazji rozpoczęcia Sezonu 2015 i jest przeciwieństwem do skórek z tematu "Mistrzowska" (np. do  Mistrzowskiej Shyvany, którą wydano z okazji zakończenia sezonu czwartego).
    • Początkowo była nazywana Dauntless (tzn. Nieustraszona), ale zostało to zmienione, ponieważ nie pasowało do tematu skórki.
    • Dzieli temat z  Nidalee oraz  Zdobywczynią Karmą.
  •  Licealistka Ahri:
    • Nawiązuje do południowokoreańskich dziewczęcych mundurków szkolnych, wbrew powszechnemu przekonaniu, że opiera się na japońskim stylu mundurków.
    • Dzieli temat z  Dariusem,  Ekko i  Vladimirem.
  •  Arcade Ahri:
    • Przez pewien czas była to jej jedyna skórka, na której nie posiada na swojej twarzy linii imitujących zwierzęce wąsy. Jednakże po pewnym czasie do jej modelu zostały one dodane, a kilka dni później również i do portretu.
    • Na liście przecenionych skórek ze stycznia 2017 pojawiła się jednak bez owych wąsików.
    • Dzieli temat z  Hecarimem,  Soną,  Riven,  Miss Fortune,  Corkim i  Ezrealem. Pomimo różnych nazw, również  Bojowy Boss Blitzcrank i  Główny Boss Veigar należą do serii skórek w tematyce gier arcade.
  • Czarodziejka Gwiazd Ahri:
    • Dzieli temat z Jinx, Lulu, Janną, Poppy, Lux, Soraką, Ezrealem, Syndrą, Miss Fortune.
    • Jej wypowiedzi są nawiązaniem do popularnych polskich internetowych filmów.
      • ,,Ale urwał".
    • Jej towarzysz ma na imię Kiko.

Relacje Edytuj

  • Według oficjalnej strony League of Legends, przyjaźni się z  Wukongiem.
    • Nie jest pewnym, jak się poznali, ale ta przyjaźń może wynikać z ich wspólnej natury (oboje należą do rasy Vastajów)
  •  Ahri była kiedyś na liście rywali  Hecarima i  Thresha. Może to być spowodowane tym, że bohaterka jest pożeraczem dusz, co mogłoby kolidować z celami Shadow Isles. Jednak ta zależność nie pojawia się na stronie bohaterki.

Filmy Edytuj

Prezentacja Bohatera - Ahri, Lisica o Dziewięciu Ogonach06:34

Prezentacja Bohatera - Ahri, Lisica o Dziewięciu Ogonach

Przypisy