Fandom

League of Legends Wiki

Aatrox (historia i cytaty)

< Aatrox

1,579stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Historia i cytaty

Historia Edytuj

„Niektórzy walczą o honor czy chwałę. Dla mnie liczy się tylko, by walczyli.”

Aatrox to legendarny wojownik, jeden z zaledwie pięciu pozostałych przy życiu członków prastarej rasy Darkinów. Włada swoim ogromnym mieczem z gracją, pokonując całe legiony wrogów w hipnotyzującym stylu. Na pozór żyjące ostrze Aatroxa, spija krew każdego pokonanego wroga, wzmacniając Darkina i pomagając mu prowadzić swoją kampanię rzezi.

Pierwsze opowieści o Aatroxie są równie stare, co początki pisemnych podań. Opowiadają one o wojnie między dwoma wielkimi frakcjami, znanymi jako ProfileIcon0712.png Protektorat i ProfileIcon0713.png Magokraci. Z czasem ci drudzy wygrali serię bitew, a ich wrogowie znaleźli się na krawędzi zniszczenia. W dzień ostatniej bitwy wojska Protektoratu były przetrzebione, wycieńczone i źle uzbrojone. Przygotowały się na nieuniknioną klęskę.

Kiedy żołnierze utracili już ostatnią nadzieje, pojawił się między nimi Aatrox. Szybko zagrzał ich do boju, rzucając się w wir walki. Jego obecność dodała otuchy zdesperowanym wojownikom. Z początku patrzyli tylko z podziwem jak ten nieznany bohater przecinał się przez szeregi wrogów; wyglądało, jakby stanowił jedność ze swym mieczem. Wkrótce wojowników ogarnęła żądza krwi. Rzucili się w bój za Aatroxem, a każdy z nich walczył za dziesięciu, dopóki nie odnieśli zwycięstwa.

Aatrox zniknął po tej bitwie, jednak furia, którą rozbudził w wojskach Protektoratu nie odeszła wraz z nim. Ich zaskakujący triumf doprowadził do kolejnych zwycięstw, aż w końcu wrócili do domu z tarczą. Ich rodacy okrzyknęli wojowników bohaterami. Chociaż ocalili swą cywilizację przed zniszczeniem, w umyśle każdego żołnierza zalęgł się mrok. Każdy z nich zmienił się. Z czasem wspomnienia o bitwie odeszły, a zamiast nich pojawiło się zrozumienie – ich akty heroizmu były tak naprawdę brutalnymi zbrodniami.

Takie opowieści przewijają się przez mity wielu kultur. Jeśli w nie wierzyć, obecność Aatroxa zmieniła bieg najważniejszych wojen w historii. Chociaż mity mówią o nim jako o wybawcy w mrocznych chwilach, jego spuścizną jest świat pełen konfliktów.

Cytaty Edytuj

Przy wyborze
  • „Ta bitwa... będzie moim arcydziełem.”  p
Przy zbanowaniu
  • „Porażka i upadek.”  p
Żart
  • „Nikt mnie nie rozumie. Mówią, że to co robię to sieczka!”  p
  • „To nie jest zwykła masakra, to moje arcydzieło.”  p
Prowokacja
  • „Walcz, a zapamiętają cię jako bohatera, lub zgiń, a zapamiętają cię jako tchórza.”  p
  • „Walcz jak bohater, lub giń jak tchórz.”  p
  • „Walcz, a przejdziesz do historii, albo zgiń i popadnij w zapomnienie.”  p
  • „Zgiń z lękiem w sercu, albo zwyciężaj z krwią na rękach.”  p
  • „Nawet ci, którzy nic nie mają, mogą oddać swoje życie.”  p
Atak
  • „Wytnij z nich odwagę.”  p
  • „Każdy zabity przybliża moment zwycięstwa.”  p
  • „Nie ma odwrotu.”  p
  • „Walcz lub odejdź w zapomnienie.”  p
  • „Honor ich nie uratuje.”  p
  • „Porażka i upadek.”  p
  • „Pokażemy, że należy się nas bać.”  p
  • „Teraz odwrócimy losy.”  p
  • „Zasiać nasiona waśni.”  p
  • „Niech się buntują, gdy światło się mroczy.”  p
Ruch
  • „Przemoc jest elegancka.”  p
  • „Ból przemija, zwycięstwo jest wieczne.”  p
  • „Pokój jest największym kłamstwem.”  p
  • „Wojna pokazuje, jacy naprawdę jesteśmy.”  p
  • „Porzuć słabość swego ciała.”  p
  • „Powitają was jak bohaterów.”  p
  • „Prawdziwi wojownicy rodzą się we krwi.”  p
  • „Jestem wieczny, niczym wojna.”  p
  • „Niech strach przerodzi się w furię.”  p
  • „Wiem, co kryje się w sercach ludzkich.”  p
  • „Wahanie to śmierć.”  p
Śmiech
  • Śmiech Aatroxa.  p
  • Śmiech Aatroxa.  p
Przy użyciu MasakryMasakry
  • „Ujrzyj prawdę!”  p
  • „Patrz!”  p
Kiedy spotka pierwszy raz Tryndamere&#039;aTryndamere'a w meczu.
  • „Tryndamere, moje największe dzieło.”  p
Specjalna interakcja z Tryndamerem
  • „Jego gniew zmieni kształt świata.”  p

Rozwój Edytuj

Starożytna tajemnica Runeterry Edytuj

Aatrox Promo 2.png

Tajemnicze artefakty znalezione na całym świecie

Aatrox Promo 1.png

Hej wszystkim! Tu EzrealEzreal.[1]

Zazwyczaj nie proszę o pomoc. Podczas swoich wypraw znalazłem wiele ciekawych reliktów, ale nigdy nie trafiłem na nic takiego.

Zebrałem wszystko na moim biurku, byście mogli się im przyjrzeć. Ważne jest to, że znaleziono je na całej RuneterrzeRuneterrze i pochodzą z różnych epok. Sęk w tym, że... na wszystkich widnieje mroczna postaćmroczna postać, wyraźnie nie będąca człowiekiem, uzbrojona w ząbkowane ostrze.

Nie wiem, czy chcę poznać wyjaśnienie tej zagadki. Z tego, co się dowiedziałem, ta postać pojawia się w środku wielu krwawych konfliktów i opowieści o wojnach.

Co myślicie? Kim jest ta istota i jaką rolę odgrywa w historii Runeterry?

A jeśli chcecie poznać kilka opowieści o niej – przejdę do tego. Ostrzegam jednak, że nie są zbyt piękne.

Aatrox Promo 3.png

Demaciański witraż przedstawiający postać

Popatrz na to. To witraż z DemaciiDemacii. Nie pytaj, skąd go mam. Oczywiście, że go oddam. Pożyczam go tylko do badań, nie zorientują się nawet, że zniknął. Demacianie ciągle bredzą o światłości, więc po co im w ogóle okna?

Przyjrzyj się. Widzisz tę postać w środku? Ze skrzydłami i ząbkowanym mieczem? To właśnie onaona wszędzie się przewija.

To pierwsze znalezisko, które skłoniło mnie do myślenia. Nie jest zbyt stare, ma zaledwie kilka pokoleń. Popytałem, ale nikt nie wie, co to za postać. Wszyscy jednak są zgodni, że to ktoś godny tego, by uczcić go w ten sposób.

Dlaczego jednak pojawia się w tak wielu miejscach? Wiele z tych znalezisk jest naprawdę starych – pochodzą z tak dawno zaginionych cywilizacji, że nie mają nawet nazw.

Jak to możliwe?

Aatrox Promo 4.png

Noxiański posążek

To posąg z NoxusNoxus.

Tak, z Noxus. Wiesz, co myślę o Noxianach, ale ich miasto jest pełne historii. Żeby uniemożliwić mi zwiedzenie jednego z najważniejszych miejsc w całym Valoranie potrzeba czegoś więcej niż czarna magia, strażnicy z ogromnymi toporami i przerażający facet od ptakówfacet od ptaków.

Noxus jest pełne takich posągów. Przeważnie tworzone są w hołdzie największym bohaterom państwa, ale ten nie wygląda jak noxiański heros. Znam się na tym – wystarczy wziąć do ręki dowolną noxiańską książkę, a przeważnie okaże się, że to przydługa kronika życia jakiegoś bohatera. Nie zwróciłbym uwagi na ten posąg, gdybym nie rozpoznał tej postacitej postaci.

Dręczy mnie jedno... czemu w Noxus znajdują się posągi istoty, która przewija się też w demaciańskiejdemaciańskiej] sztuce?

Aatrox Promo 5.png

Noxiańska książka z wojennymi poematami z okładką z rysunkiem miecza

Kiedy zauważyłem podobieństwa między demaciańskimdemaciańskim witrażem, a noxiańskimnoxiańskim posągiem, stwierdziłem, że muszę wiedzieć, co się za tym kryje. Zdobyłem jak najwięcej ksiąg z biblioteki akademii w PiltoverPiltover. Niektóre działy są zastrzeżone dla wszystkich, poza absolwentami. Pewnie mógłbym się tam dostać, ale nie chciałem palić za sobą mostów, więc poprosiłem o pomoc Jayce&#039;aJayce'a. Wszyscy go uwielbiają.

Ta mniejsza to zbiór noxiańskich poematów bitewnych W środku znajdują się typowe brednie, ale moją uwagę przykuł miecz na okładce.

Aatrox Promo 6.png

Stara książka z bajkami i opowieściami powiązana z rysunkiem

Ta stara, duża księga zawiera baśnie i opowieści. Nie wszystkie mają w sobie ziarnko prawdy, ale jedna zwróciła moją uwagę. Jej bohaterem jest arogancki generał, który poprowadził swoich wojowników do boju i z łatwością zwyciężył. Przygwoździł swoich ostatnich wrogów, ale... pycha często prowadzi do upadku.

Wielki wojownik – czyli nasza mroczna postaćmroczna postać – pojawił się na polu bitwy. Wrogowie aroganckiego generała, znajdujący się na skraju śmierci, odzyskali ducha. Napisano tu: „Powstali z kolan, jak gdyby ich krew zawrzała”. „Generał patrzył, jak jego armię pokonują wrogowie, którzy jeszcze przed chwilą błagali o litość. Jego przeciwnicy stali się mordercami i rzeźnikami. Kiedy się do niego zbliżali, generał nie był pewien, czy wciąż są ludźmi.”

Aatrox Promo 7.png

Shurimiańska urna z wizerunkami postaci

ShurimaShurima nie istnieje od wieków. To teraz sterta kurzu, ale ruiny świadczą, że na pustyni kwitła niegdyś potężna cywilizacja. Nie wiem, co stało się z tym imperium. Chyba zniknęło bez śladu... ale to osobna historia.

Znalazłem tę urnę w tamtejszym grobowcu. Wygląda na to, że było to miejsce pochówku shurimiańskiego wodza, który walczył z przytłaczającymi siłami przeciwnika. Zginąłby ze swymi ludźmi w chwale, jednak w jakiś sposób udało im się zwyciężyć. Garstka wojowników pokonała tysiące wrogów.

Nic dziwnego, że takie zwycięstwo uczczono opisem na ścianie grobowca, ale co robi na urnie ta mroczna postaćmroczna postać? Jaką rolę odegrała w bitwie? Nie rozumiem.

Aatrox Promo 8.png

Freljordzki kościsty sztylet z insygniami

Z freljordzkiegofreljordzkiego lodu można wykuć wiele ciekawych przedmiotów. Ta kraina zawsze była polem bitwy, więc nie zajmowałbym się takimi sztyletami, gdyby nie dwie sprawy. Po pierwsze – spójrz na ten grawerunek. Jeśli przyjrzeć się uważnie, dostrzec można ten sam ząbkowany wzór. Po drugie... no cóż, rękojeść zrobiona jest z ludzkiej kości.

To jeszcze nic. Barbarzyńcy z tego regionu twierdzą, że to legendarne ostrze, należące do „wojownika-zbawiciela”„wojownika-zbawiciela”, który pojawił się podczas bitwy ze znienawidzonym plemieniem. Potyczka była już prawie przegrana, gdy ten pojawił się i powiódł wojowników do zwycięstwa. Żaden przeciwnik nie pozostał przy życiu, ale gdy członkowie plemienia chcieli uczcić swego bohatera, ten zdążył zniknąć. Podobno zabrali kości swych wrogów jako trofea ku jego czci.

Brzmi to podobnie to historii z shurimiańskiegoshurimiańskiego grobowca. Obie opowieści dotyczą wojownika, który odwrócił losy ogromnej bitwy... jednak cena zwycięstwa była makabryczna.

Aatrox Promo 9.png

IoniańskaIoniańska drewniana tabliczka z wydrążonym wizerunkiem postaci poplamiona tuszem lub... krwią

Ten kawałek drewna został wyrzeźbiony dawno przed wojną z NoxusemNoxusem. Takie rzeźby stanowią rzadkość, ale są do siebie podobne. Przedstawiają piękne sceny – krajobrazy, medytujących mnichów, niebo nocą; całe to „oświecenie”, którym się tak przejmują. Ale ten... jest inny.

Nigdy nie widziałem nic podobnego. To ta sama postaćsama postać ze swym mieczem; najgorsze jest to, że te czerwone plamy to chyba nie tusz...

Aatrox Promo 10.png

Ukryta strona znaleziona wewnątrz książki z baśniami i opowieściami

Tu mi się poszczęściło. Znalazłem to między stronami tej ogromnej książki. To nie ten sam papier, ponadto jest strona mocno uszkodzona. Może ktoś zbadał je przede mną, ale nie dotarł tak daleko.

Na tym obrazie wygląda na to, że ci ludzie czczą posąg mrocznej postacimrocznej postaci. Wygląda na to, że jest w połowie odkryty. Chyba nie zbudowali go, lecz znaleźli.

Co w tej istocie sprawiło, że ludzie byli jej tak oddani?

Aatrox Promo 11.png

Stare monety należące do Mistrza Kart przedstawiające rysunek miecza

Wygrałem te monety od pewnego Mistrza KartMistrza Kart, którego imienia nie zdradzę... a którego prawdziwego imienia wręcz nie znam. Przegrałem każde rozdanie poza tym; oczywiście, pokonałem go, gdy postawił zupełnie bezużyteczne stare monety. Nie mogę wydać ich nigdzie w Valoranie. Przynajmniej teraz do czegoś mi się przydały. Nie od razu zdałem sobie z tego sprawę, ale widnieje na nich to samo ząbkowane ostrze.

No i mamy ten stary medalion. Jest antyczny – nie mam pojęcia, skąd pochodzi. Przedstawia twarz tej mrocznej istotymrocznej istoty. Kimkolwiek jest, pojawia się tu od dawna.

To wszystko, co udało mi się zebrać. I... jak myślisz? Kim jest ta postać i co oznacza jej obecność?

Wiem jedno: Nigdy nie chcę jej spotkać...

Ujawnienie Edytuj

Aatrox Screenshots.jpg

Aatrox Ostrze Darkinów wyłania się z mroków dziejów, by zaspokoić żądzę krwi i bitew. Ten sprawny wojownik rozcina wrogów i wysysa ich siłę życiową swoim mieczem. Jego umiejętności kosztują zdrowie.[2]

Umiejętności:

  • Studnia Krwi (Bierna)Studnia Krwi (Bierna): Aatrox przechowuje część kosztu zdrowia swoich umiejętności w Studni Krwi; zasoby w niej wysychają, kiedy nie walczy. Gdy straci całe zdrowie, korzysta z mocy Studni i przywraca sobie punkty, równe przechowywanemu tam zdrowiu.
  • Mroczny LotMroczny Lot: Aatrox unosi się w powietrze i uderza w wybrane miejsce. Przeciwnicy w strefie uderzenia zostają podrzuceni; zarówno oni, jak i pobliscy wrogowie otrzymują obrażenia.
  • Żądza KrwiŻądza Krwi: Aatrox leczy się co trzeci atak. Użycie Żądzy Krwi włącza Cenę Krwi.
    • Cena KrwiCena Krwi: Co trzeci atak zadaje dodatkowe obrażenia, zamiast leczyć Aatroxa. Aatrox traci zdrowie zależne od zadanych obrażeń.
  • Ostrza UdrękiOstrza Udręki: Aatrox wykonuje atak w linii, który zadaje obrażenia i spowalnia przeciwników. Jeśli trafi wrogiego bohatera, przywraca mu to nieco zdrowia.
  • MasakraMasakra: Po zastosowaniu jej Aatrox zadaje obrażenia wrogom dookoła. Na czas trwania Masakry zyskuje premię do prędkości ataku i zasięgu. Użycie tej umiejętności nie kosztuje zdrowia.

Gra:

Aatrox to walczący wręcz bohater polegający na podstawowych atakach. Wbudowana mechanika podtrzymywania życia i ucieczki sprawia, że idealnie pasuje do górnej alei.

Górna aleja

Żądza Krwi sprawia, że Aatroxowi nie brakuje zdrowia, dzięki czemu może przetrwać fazę walk w alei. Świetnie radzi sobie z pojedynkami, gdyż może użyć Ceny Krwi, co zapewnia mu premię do obrażeń. Po walce może wrócić do Żądzy Krwi, by się uzdrowić. Kiedy jest gotów dobić wroga, Masakra dodaje dodatkowej mocy nagłemu atakowi.

Jeśli walka w alei nie idzie po myśli Aatroxa, efekt podrzucenia Mrocznego Lotu może ułatwić gank walczącemu w dżungli. Kiedy zaś wyprze przeciwnika z alei, może atakować, świadom, że Mroczny Lot i spowolnienie Ostrzy Udręki pozwolą mu uciec. Nawet jeśli wszystko pójdzie nie tak, Studnia Krwi daje drugą szansę na zabicie wroga lub ucieczkę.

Walki drużynowe:

Mobilność Aatroxa pozwala mu atakować wrogich prowadzących w trakcie walk drużynowych. Żądza Krwi zapewnia mu wytrzymałość podczas walk z wrogimi obrońcami. Kiedy widzi szanse na zaatakowanie wrogiego prowadzącego, Mroczny Lot pozwala mu tego dokonać. Natomiast dodatkowy zasięg z Masakry oraz spowolnienie Ostrzy Udręki pozwala dogonić wrogów. Uzdrawianie Żądzy Krwi i efekt Studni Krwi pozwalają mu przeżyć na tyle, by pokonać mniej wytrzymałych wrogów.

Jeśli drużyna Aatroxa zostanie zaatakowana, Ostrza Udręki mogą spowolnić wrogów na tyle, by umożliwić ucieczkę. Może też użyć Mrocznego Lotu, co pozwoli reszcie drużyny przyjąć walkę. Żądza Krwi i skupienie pozwalają mu przeżyć, dając towarzyszom szanse na pokonanie wrogów, podczas gdy Aatrox wskrzesza się i zadaje ostateczny cios.

Projekt: MECHA Edytuj

Hangar Mecha.jpg
„Projekt: MECHAMECHA jest moim pierwszym owocem współpracy z innymi naukowcami. Wzbogaciliśmy wszystkie bronie elementami hextechowymi i wyposażyliśmy prototypy w protokół transformacji podczas uruchamiania mechanizmu ucieczki. Hmm... Pozostali dwaj dodali dopalacz odrzutowy do ich superumiejętności. Niesamowicie wydajne! Zgodnie z moimi obliczeniami, prototypy 0606 i 1313 są lepsze nawet od prototypu 0000. Lepsze... silniejsze... bardziej nieprzewidywalne. Czas przetestować je na polu walki!

Obrazy Edytuj

  • Aatrox, szkic koncepcyjny 1 (w wykonaniu Eoina Colgana)
  • Mecha Aatrox i Maphite – promo
  • Stary portret Morskiego Łowcy Aatroxa (brak Maplhite'a Żelaznej Odwagi)
  • Grafika koncepcyjna Morskiego Łowcy Aatroxa (w wykonaniu Samuela Thompsona)

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki