FANDOM

Historia Edytuj

Niektórzy walczą o honor czy chwałę. Dla mnie liczy się tylko, by walczyli.

Krótka Edytuj

Jeden ze starożytnych Darkinów, Aatrox, był kiedyś niedoścignionym mistrzem miecza, który czerpał ogromną przyjemność z krwawego chaosu pola bitwy. Został uwięziony we własnym ostrzu przez magię wrogów. Czekał przez tysiąclecia na żywiciela, który będzie w stanie nieść go do walki. Gdy taki się pojawił, został spaczony i zmieniony przez żyjącą broń — Aatrox odrodził się. Chociaż opowieści o Darkinach już dawno zamieniły się w legendy, Aatrox dalej pamięta zniszczenie jego rasy i mści się mieczem.

Długa Edytuj

Aatrox to legendarny wojownik, jeden z zaledwie pięciu pozostałych przy życiu członków prastarej rasy Darkinów. Włada swoim ogromnym mieczem z gracją, pokonując całe legiony wrogów w hipnotyzującym stylu. Na pozór żyjące ostrze Aatroxa, spija krew każdego pokonanego wroga, wzmacniając Darkina i pomagając mu prowadzić swoją kampanię rzezi.

Pierwsze opowieści o Aatroxie są równie stare, co początki pisemnych podań. Opowiadają one o wojnie między dwoma wielkimi frakcjami, znanymi jako Blue Team Stag profileicon Protektorat i Red Team Owl profileicon Magokraci. Z czasem ci drudzy wygrali serię bitew, a ich wrogowie znaleźli się na krawędzi zniszczenia. W dzień ostatniej bitwy wojska Protektoratu były przetrzebione, wycieńczone i źle uzbrojone. Przygotowały się na nieuniknioną klęskę.

Kiedy żołnierze utracili już ostatnią nadzieje, pojawił się między nimi Aatrox. Szybko zagrzał ich do boju, rzucając się w wir walki. Jego obecność dodała otuchy zdesperowanym wojownikom. Z początku patrzyli tylko z podziwem jak ten nieznany bohater przecinał się przez szeregi wrogów; wyglądało, jakby stanowił jedność ze swym mieczem. Wkrótce wojowników ogarnęła żądza krwi. Rzucili się w bój za Aatroxem, a każdy z nich walczył za dziesięciu, dopóki nie odnieśli zwycięstwa.

Aatrox zniknął po tej bitwie, jednak furia, którą rozbudził w wojskach Protektoratu nie odeszła wraz z nim. Ich zaskakujący triumf doprowadził do kolejnych zwycięstw, aż w końcu wrócili do domu z tarczą. Ich rodacy okrzyknęli wojowników bohaterami. Chociaż ocalili swą cywilizację przed zniszczeniem, w umyśle każdego żołnierza zalęgł się mrok. Każdy z nich zmienił się. Z czasem wspomnienia o bitwie odeszły, a zamiast nich pojawiło się zrozumienie – ich akty heroizmu były tak naprawdę brutalnymi zbrodniami.

Takie opowieści przewijają się przez mity wielu kultur. Jeśli w nie wierzyć, obecność Aatroxa zmieniła bieg najważniejszych wojen w historii. Chociaż mity mówią o nim jako o wybawcy w mrocznych chwilach, jego spuścizną jest świat pełen konfliktów.

Przypisy